Är din förening registrerad hos fritidsförvaltningen så tänk på att er förening ansvarar för att veta när det är dags att rapportera, redovisa, uppdatera uppgifter och skicka in handlingar i det digitala systemet.
I januari 2025 måste ni ha koll på registrera närvaro och aktivitetsstöd, skicka in löneuppgifter och arbetsgivardeklaration.
1-25 januari
Registrera närvaro och ansök om aktivitetsstöd
Alla föreningar som vill ansöka om aktivitetsstödet registrerar närvaro och ansöker om aktivitetsstöd för perioden 1 oktober–31 december från föregående år.
15 januari
Skicka in löneuppgifter för lönebidrag
De föreningar som får lönebidrag från fritidsförvaltningen skickar in löneuppgifter för anställda som får lönebidrag från arbetsförmedlingen kvartal 4 föregående år.
31 januari
Skicka in arbetsgivardeklaration
Senast den 31 januari.
Alla föreningar som beviljats grundstöd konsulent skickar in arbetsgivardeklaration på individnivå för föregående år.
Skickas via post till Fritidsförvaltningen, Amiralsgatan 20, 205 80 Malmö.
De föreningar som beviljats lönebidrag från fritidsförvaltningen under föregående år skickar in arbetsgivardeklaration på individnivå för anställda som fick lönebidrag från arbetsförmedlingen för föregående år.
Skickas via post till Fritidsförvaltningen, Amiralsgatan 20, 205 80 Malmö.
Se alla viktiga datum här:
https://malmo.se/For-foreningar/Foreningsliv—Idrott-och-fritid/Viktiga-datum-att-ha-koll-pa.html